Kurumsal Web Siteleri ve Bloglar Arasındaki 5 Fark

AnasayfaYazılarGrafik & Web TasarımKurumsal Web Siteleri ve Bloglar Ar...



Kurumsal Web Siteleri ve Bloglar Arasındaki 5 Fark

Kurumsal web siteleri ve bloglar arasındaki farklar, başta hitap dili olmak üzere çeşitli özellikleri ile birbirinden ayrılmaktadır. Bu sitelerden kurumsalların tamamen geniş bir alanda faaliyet göstermesi ve blogların ise çok daha dar bir şekilde blog sahibine özgü anlatımlara sahip olması da önemli farklar arasındadır.,

 

Kurumsal Web Siteleri ve Bloglar Arasındaki Farklar

 

Kurumsal Web Siteleri ve Bloglar Arasındaki Farklar

 

Kurumsal web siteleri ve bloglar arasında hem tasarımsal hem de içerik anlamında oldukça belirgin farklar bulunmaktadır. Bu farklılıkları sizler için başlıklar halinde sıraladık.

 

İçerik Dili

 

Bloglarda içerik dili, genellikle daha samimi ve hatta sen dili şeklinde yazılır. Blogger okuyucuları ile daha samimi bir ortam oluşturur ve oldukça sıcak cümle yapıları ile okuyucularına hitap eder.

 

Blogun samimi dili hem içerik hazırlanırken hem de içerik yayınlandıktan sonraki süreçte yapılacak yorumlarda da kendini gösterir. Dil genellikle samimi ve okuyucuyu tanıyormuşçasına olur. Hatta bazı bloggerler bu konuda biraz daha ileriye giderek, emir kipleri de kullanabilmektedirler.

 

Kurumsal web sitelerinde ise daha çok, kurumsal kimliğe uygun bir şekilde profesyonel bir dil hâkimdir. Kurumsal dilde emir kipleri bulunmayıp, siz hitap dili yaygın olarak kullanılır.

 

kurumsal siteler ve bloglar

 

Gelir Modelleri

 

Kurumsal web sitelerinde gelir modeli, satışa yöneliktir. Web sitesinde ürün satışına teşvik edici içerikler olabileceği gibi, ürünün markalaşma değerine katkı sağlayacak içeriklerde yer alabilir.

 

Blog sitelerinde ise kullanılan en önemli gelir modeli, reklama dayalıdır. Yani bloglar genellikle başkalarına ait reklamların yayınlanması, tanıtım yazıları veya satış ortaklığı gibi çeşitli yöntemler kullanarak gelir elde ederler.

 

Hitap Edilen Kesimin Niteliği

 

Blog sitelerinde hitap edilen kesim yani hedef kitle, içeriklerle alakalıdır. Bu yüzden blogun tek bir içerik konusu olabileceği gibi, birden fazla içerik konusunun olması da gayet mümkündür.

 

Kurumsal web sitelerinde ise hitap edilen kesim, doğrudan marka ile alakalıdır. Örneğin kurumsal bir web sitesi mobilya üzerineyse, belirli bir yaşın üzerindeki kesimlere hitap edebilir. Amaç markanın öne çıkarılması, doğrudan veya dolaylı yoldan satışının yapılabilmesidir.

 

İçerik Farklılığı

 

Kurumsal web siteleri ve bloglar arasındaki farklar arasında, içerik farklılığı da ayrı bir yer tutar. Blog sitelerinin içerikleri genel tarzda herhangi bir içerik konusunu hedef alabilir. Çok daha geniş bir içerik konusu, blog sitelerinde mümkündür.

 

Kurumsal sitelerde ise içerikler, ürün ve hizmetler ile alakalı olacağı için daha dardır. Hatta bir blog kategorisine sahip olmayan kurumsal siteler, sadece ürünler hakkında bilgi vererek içerik oluştururlar. Ancak artan rekabet ve yapılacak SEO çalışmalarına etkileri nedeniyle artık neredeyse tüm kurumsal firmalar, web sitelerinde ayriyeten blog sayfalarına yer vererek ürünleri hakkında her türlü içeriği paylaşmaya başlamışlardır.

 

Yazılım ve Tasarım Farkı

 

Blog sitelerinde en yaygın kullanılan içerik yönetim sistemi, WordPress olarak öne çıkmaktadır. WordPress kurumsal sitelerde de kullanılabilir olsa da kurumsal siteler daha gelişmiş tasarımlarla birlikte, farklı özel yazılımlar kullanarak modüler bir şekilde internette varlıklarını sürdürmektedirler.

 

Kurumsal web siteleri ve bloglar arasındaki farklara değindiğimiz bu yazının ardından “Kurumsal sitelerin olmazsa olmazları” başlıklı içeriğimizi de değerlendirmenizi öneririz.